isabelleskoglunds

GOD MORGON!

Kategori: Allmänt

...
god morgon ! vaknade och kände att det skulle bli så skönt med en dusch, men icke , vattnet är fan avstängt till kl 16!! så irriterande.. hade iaf lite vatten i en tillbringare så jag kunde göra mitt morgon kaffe :)
Idag har jag gjort iordning en LCHF frukost , tror jag ;) och ska även koka ihop en köttfärssoppa som är lchf sen, det är jennifer som hjärntvättat mig ;)

för er som inte vet...
LCHF står för lite kolhydrater och mycket fett (Low Carb, High Fat). Det är inte en högproteinkost, och det är inte en kost baserad på kolhydrater och fett.

LCHF står för en kosthållning där vi strävar efter att minimera intaget av kolhydrater och ersätta kolhydratbortfallet med fett. Fettet ska företrädesvis komma från animaliska källor och gärna vara mättat. Kolhydraterna ska främst komma från grönsaker som växer ovan jord. Maten ska vara producerad på ett naturligt sätt och innehålla så lite tillsatser som möjligt.


Min frukost idag: Broccoli, körsbärstomater, keso, turkisk youghurt med tillsatt kryddor( gott till grönsakerna), ostrullar med lite smör i och äggröra med majonäs! visst ser det gott ut :)!



Känner mig nu proppmätt och kommer stå mig på detta länge idag, man behöver inte massa äckligt bröd för att bli mätt! nää nu ska jag se ett one tree hill avsnitt sen städa lite ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: